piątek, 2 grudnia 2011

Jak zrobić kulę z papieru

Tak jak obiecałam wstawiam przepis na kulę z papieru:

1) Kwadratowa karteczka (karteczka biurowa)


2) Karteczkę zgiąć na pół po przekątnej


3) Powstanie trójkąt


4) Zagiąć bok trójkąta do góry


Tak by wierzchołki się stykały


5) Zagiąć również drugi bok tak by powstał rąb


6) Zagięty wcześniej bok zgiąć w połowie


Tak by brzegi się stykały

7) Po odgięciu obu boków powinno wyjść coś takiego:


8) Rozgiąć oba boki


Na bokach powstały po 2 zagięcia:


9)  Zagiąć do środka boki wzdłuż zagięcia B  


10) Rozgiąć z powrotem boki trójkąta i wepchnąć brzeg pomiędzy zagięcie B


11) Złożyć zagięcie B do siebie


12) Wystający trójkącik zagiąć do środka


13) Z drugiej strony zrobić to samo


14) Po zagięciu z obu stron powinno wyjść coś takiego:


15) Zagiąć do środka boki wzdłuż zagięcia A


16) Zwinąć w rulonik


i skleić stykające się boki

Powstaje 1 płatek. Po zrobieniu 5 takich płatków, skleić ze sobą krótszym brzegiem do środka. Powstaje jedna różyczka.

Najlepiej zrobić 12 takich różyczek (60 płatków). Potem wystarczy już tylko przykleić poszczególne różyczki do siebie i powstanie kula.

Uff... Strasznie ciężko to opisać słowami ale mam nadzieję, że obrazki pomogą.

3 komentarze:

  1. instrukcja prosta i dziękuję już umiem

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też się nauczyłam, bardzo zrozumiały instruktaż. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się że pomogłam :)

    OdpowiedzUsuń