poniedziałek, 10 grudnia 2012

Gwiazda na choinkę, krok po kroku

Rozpadła się gwiazda, która od wielu lat wisiała na szczycie choinki. Chciałam zrobić nową ale niestety brakowało mi inspiracji. Zajrzałam do internetu, ale i  tu nic nie znalazłam. Stwierdziłam więc, że odbuduję starą, która z resztą też była ręcznie robiona i kupiona na targu wiele lat temu.
Gdy ją rozebrałam na części pierwsze zobaczyłam jak prosta jest jej konstrukcja, postanowiłam zrobić mały kursik fotograficzny, pod tytułem:
Jak zrobić gwiazdę na szczyt choinki
Krok 1:
Tekturowa gwiazda i kawałki gazety. (ten element u mnie pozostał ze starej) 
Z gazety zrobić kulki, okręcić je w gazetowy kwadracik i uformować w kształt łezki. Przykleić po jednej łezce na każdym ramieniu gwiazdy o tak o:


Pozbawcie łezki ostrych krawędzi na zgięciach. Docenicie to później...
Krok 2:
Mocowanie.
Na środku gwiazdy zrobić 4 dziurki. Przeciągnąć 2 druty poziomo, o tak o:
Druciki skręcić ze sobą i zagiąć końcówki:


Krok 3:
Folia aluminiowa.
Powycinać prostokąty z folii aluminiowej, wielkości takiej aby przykryły całe ramie gwiazdy razem z łezką z gazety.


Na brzegach ramion i na środku gwiazdy ponaklejać kawałki dwustronnej taśmy klejącej (jak ktoś ma inny pomysł jak przykleić ameli... aluminium [może pistolet z klejem?] to też fajnie):


Przymierzyć prostokąt folii aluminiowej do jednego ramienia gwiazdy (uformować przybliżony kształt z folii), po czym odbezpieczyć taśmę i delikatnie nakleić folię.


Trzeba to robić na prawdę delikatnie. Każdy niewłaściwy ruch i folia pęka zostawiając niezalepialną dziurę. Uwaga na paznokcie i ostre krawędzie gazetowych łezek. 
Krok 4:
Wypełnianie braków.
Jeżeli ktoś dotarł do tego punktu i nie oszalał podczas kroku nr. 3, powinno mu wyjść coś takiego:


Nadmiar folii przyciąć i podkleić z tyłu.
Nie zawsze prostokąt z folii dobrze się wpasuje w kształt. Załatwiłam to maleńkim kawałkiem dwustronnej taśmy i kawałkami folii. 

Krok 5:
Przyozdabianie.
Wystarczy wyciąć kółeczko z przeźroczystej, kolorowej (u mnie różowej) folii i przykleić na środku gwiazdy:


Na koniec jeszcze kulka z folii aluminiowej w środeczek i gotowe:


Jak ubiorę choinkę to dodam zdjęcie jak się prezentuje na szczycie (najlepiej podświetlić ją od dołu lampką).
Edit. Zdjęcie na choince
Przepraszam za jakość ale pospiesznie robione...


6 komentarzy:

  1. Niezły patent :) Pewnie będzie pięknie błyszczała. Na szczycie choinki zakładam makaronowego anioła, a gwiazdkę miałam z masy solnej, i właśnie mi przypomniałaś, że w tamtym roku się stłukła... o zgrozo, jeszcze gwiazdkę muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie ogarniam masy solnej. Podoba mi się co ktoś zrobi ale sama jakoś jej nie ufam :)
      Powodzenia w tworzeniu. Na pewno coś pięknego wyjdzie :)

      Usuń
  2. Rewelacja, nasza stara, niezawodna srebrna folia - od razu przypominają mi się szkolne czasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No prawdę mówiąc to dopiero teraz ją odkryłam. W szkole jakoś nie bawiliśmy się folią aluminiową. Co najwyżej taką srebrną od kwiatków, albo pazłotkiem po czekoladach. Zważywszy jednak na kruchość tego materiału to chyba dobrze. Kiedyś nie miałam takiej cierpliwości jak dzisiaj. Szczerze bym ją znienawidziła :)

      Usuń
  3. Świetna gwiazda, nigdy bym nie wpadła na ten pomysł. SUPER

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama bym nie wpadła... dopiero jak starą rozebrałam :)

      Usuń