niedziela, 1 grudnia 2013

Adwent

Dziś mamy pierwszą niedzielę Adwentu. Oznacza to początek przygotowań do Bożego Narodzenia. Tradycyjnie na czas Adwentu, który składa się z 4 niedziel, konstruuje się wieńce z 4 świecami. W tym roku ja również zrobiłam z tej okazji ozdobę. Co prawda nie wieniec, ale świecznik adwentowy:


Jak zrobić pachnący świecznik adwentowy:
1. Skórka z pomarańczy
Wystarczyła mi jedna pomarańcza. Miąższ oczywiście został zjedzony. Ze skórki wycięłam nożykiem 4 gwiazdki. Resztę pocięłam na drobne paseczki. Ususzyłam na kaloryferze (trzeba uważać bo gwiazdki się wyginają podczas suszenia).
2. Skorupka od orzecha
Dokładnie 4 połówki skorupek z orzecha włoskiego.
3. Gałązki iglaka
W moim przypadku przydomowy cis.
5. Tealighty sztuk 4
U mnie o zapachu waniliowym
6. Słoiczki i kawałki czerwonej włóczki

Dalej wiadomo. Włożyć do słoiczka Tealight, obok niego skorupkę orzecha, za nimi gałązkę iglaka, wolne miejsce zasypać paskami skórki pomarańczowej. Zrobić dziurkę w pomarańczowej gwiazdce i przewlec czerwoną włóczkę. Zawiązać na kokardkę na gwincie słoika.
Czynność powtórzyć 4 razy. Rozkoszować się zapachem i widokiem całości:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz