sobota, 8 marca 2014

Dzień kobiet 2014

Bolą mnie nogi, czyli obraz kobiety 21 wieku.
Z okazji dnia kobiet naszła mnie powyższa refleksja. Oglądałam w necie jak kiedyś obchodzony był dzień kobiet w zakładach pracy. Oczywiście można się śmiać, że PRL, że rajstopy, że goździki, że hasła itp... ale było święto. Niekwestionowane święto. Dziś czasem można usłyszeć od któregoś kolegi w pracy zdawkowe wszystkiego najlepszego, bo i on się boi aby go koleżanki zaraz na rajstopach nie powiesiły za to.
W pracy jestem najmłodsza i jako jedna z nielicznych mam wyższe wykształcenie. Nie wszystkim się to podoba, bo większość nadal uważa, że "nie matura leć chęć szczera..." jednak u moich wiele starszych koleżanek tej chęci też często brakuje. "Ty jesteś młoda to masz siłę, pracuj za nas bo ty się musisz uczyć"...
Jestem przepracowana i przemęczona. Bolą mnie nogi. Jestem spuchnięta i niewyspana. Pracuję ciężko zarabiam mało. Wszyscy oczekują ode mnie, że będę szczęśliwa bo w ogóle mam pracę, ale nie jestem, bo nie wiem jak długo ją będę miała. Prawda jest taka, że haruję bez żadnej gwarancji na odniesienie jakiegokolwiek sukcesu czy nawet utrzymanie pracy. A jak stracę tę pracę, czeka mnie znowu PUP, upokarzające, nieprofesjonalne rozmowy kwalifikacyjne i mądre rady w stylu "nie masz pracy? to trzeba szukać". Realia życia współczesnej kobiety. 
Z powodu robienia oszałamiającej kariery zawodowej nie mam za bardzo czasu na hobby, więc z okazji dnia kobiet zaprezentuję nie rękodzieło, a wykonane przeze mnie latem fotografie kwiatów w moim ogrodzie.
Tak więc drogie panie, wszystkiego najlepszego z okazji DNIA KOBIET.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz